RPA ir hiperautomatizavimas

Robotizavimo lygiai

Procesų robotizavimas yra metodologija, padedanti automatiškai atlikti rutinines užduotis. Skaitmeniniai robotai dirba visą parą, be laisvadienių, o investicijų grąža į procesų robotizavimą yra viena greičiausiai atsiperkančių.

Didžioji dalis verslo jau naudota vienokias ar kitokias robotizavimo priemones, pvz., el. parašą ar skaitmeninius dokumentus, sutaupančias laiko ir išteklių, tačiau robotizuoti galima ir žymiai sudėtingesnius procesus.

Paprastai užduočių ir procesų robotizavimas skirstomas į 5 sudėtingumo lygius:

1. Skaitmeniniai dokumentai ir el. parašas

Tai didžiosios dalies verslo jau atrastas ir išnaudotas etapas, kuriantis ne tik aiškią vertę laiko ir išteklių požiūriu, bet ir prisidedantis prie tvaresnės veiklos. Vis dėlto Lietuvoje kone kasmet mažėja situacijų, kuomet būtini popieriniai dokumentai, todėl rekomenduojame nuolat stebėti, kokie jūsų verslo dokumentai dar nėra skaitmenizuoti ir atitinkamai nesudėtingai atnaujinti šią sritį.

2. Užduočių automatizavimas

Tai sąlyginai nesudėtingas, tačiau vertingas automatizavimo žingsnis, tokių įrankių kaip Zapier ar IFTTT pagalba kuriantis logines veiksmų grandines įvairiose populiariose programose. Užduočių automatizavimo sprendimai leidžia atlikti iš anksto apibrėžtus veiksmus įgyvendinus tam tikras sąlygas. Pavyzdžiui, gavus el. laišką iš tam tikro adreso, juo galima automatiškai pasidalinti kitose terpėse, ateinančius el. parduotuvės užsakymus perkelti į kitas platformas, gauti laišką pasirodžius naujam komentarui soc. tinkluose ir pan. Tokie užduočių automatizavimo įrankiai kaip Zapier turi šimtų programų bibliotekas, iš kurių gimsta tūkstančiai įvairiausių automatizavimo galimybių. Su jomis galite susipažinti čia.

3. Paprastų procesų robotizavimas (RPA I lygis)

Paprastų procesų automatizavimu paprastai laikomas vienos ekosistemos programų (pvz., Office365 paketo naudojant MS Power Automate Cloud Flows) automatizavimas pagal iš anksto numatytas situacijas ir logines sekas, paprastai be programuotojų pagalbos. Pavyzdžiui, klientų aptarnavimo srityje, vieną kartą suvedus kliento duomenis, jie panaudojami automatiškai generuojant skirtingus dokumentus (sutartis, komercinius pasiūlymus, sąskaitas) juos siunčiant klientui ar kolegoms elektroniniu paštu ir pan. Galimas ir automatinis užduočių delegavimas komandos nariams ar subrangovams, priklausomai nuo kliento pasirinkto produkto ar paslaugos.

4. Sudėtingų procesų robotizavimas (RPA II lygis)

Tai sprendimai, kuriuose paprastai integruojama ir naudojama informacija iš skirtingų aplinkų ar programinės įrangos ekosistemų. Verslas naudojasi įvairiomis sistemomis, kurios tarpusavyje neapsikeičia informacija. Antro lygio RPA sprendimai apima tiek loginių sekų kūrimą, tiek skirtingų duomenių šaltinių apjungimą. Tokiu būdu gimsta sprendimai, pagal internetines formas generuojantys įvairius dokumentus, automatinis dokumentų pildymas ir kt. Dažniausiai naudojami įrankiai - UiPath Studio ar MS Power Automate Desktop & Business Process Flows.

Automatizuojant sudėtingą procesą, jame gali būti nuskaitoma ar įvedama informacija iš daugelio skirtingų programų ar terpių - interneto naršyklės, ERP ar CRM programos, įmonės apskaitos ir pan.

Daugeliu atvejų, kai įmonė moka už skirtingų programų integraciją vienai iš programų turėtojų, tai pigiau galima padaryti RPA įrankiais.

5. Hiperautomatizavimas

Hiperautomatizavimas (angl. hyperautomation) - tai naujausia tendencija procesų robotizavime. Kompanija Gartner hiperautomatizaciją savo tyrime nurodo kaip pirmą kryptį sudarytame strateginių technologinių krypčių TOP10 sąraše. Hiperautomatizacija siekia ne tik robotizuoti sudėtingus procesus, bet ir dirbti su iš anksto neapibrėžtomis situacijomis ar duomenimis. Šios technologijos pasitelkia dirbtinio intelekto ar mašininio mokymosi sprendimus. Paprasčiausi hiperautomatizavimo pavyzdžiai yra gaunamų PVM sąskaitų-faktūrų įvedimo į apskaitą proceso automatizavimas. Kiekviena sąskaita turi skirtingą formą, tad ir laukeliai, iš kurių reikia “ištraukti” informaciją yra vis kitoje vietoje. Tad sukuriamas mašininio mokymosi algortimas, kuris mokosi identifikuoti reikiamus laukelius ir iš jų nuskaitytą informaciją suvesti į apskaitos programą. Versle yra daug įvairių hiperautomatizavimo sprendimų ir situacijų, kai procesas negali būti aprašomas tiesiniu algoritmu ir jo eigoje pats robotas turi padaryti sprendimą dėl tolimesnės proceso eigos. Vieni prieinamiausių hiperautomazavimo sprendimuose pasitelkiamų įrankių yra UiPath Document Understanding, UiPath OCR, UiPath Image Automation ar AI Builder Microsoft Power Automate platformoje. Sudėtingesnėms situacijoms dirbtinio intelekto algoritmo dalis suprogramuojama individualiai.

Kontaktai

MB Erobotai

+370 655 21021

hi@erobotai.lt

Biuras: Lightouse skaitmeninių inovacijų centras, Liepų g. 83, Klaipėda


Rekvizitai

Įmonės kodas 305664385
PVM kodas LT100013647816


Dirbame visame pasaulyje.

Susisiekime
padedant robotui
Į viršų Į viršų